Małe i średnie przedsiębiorstwa – siła napędowa polskiej gospodarki – stale szukają sposobów na optymalizację kosztów prowadzenia biznesu. Firmy doceniają dobrodziejstwo outsourcingu w zakresie usług księgowych czy informatycznych oraz decydują się na zatrudnianie pracowników sezonowych. Takie rozwiązania pozwalają oszczędzać czas i pieniądze, a przede wszystkim umożliwiają koncentrację na głównym przedmiocie działalności zamiast na procesach wspierających. Jednak, jak pokazują badania, większość małych firm nadal nie wykorzystuje potencjału jaki niosą ze sobą zakupy w Internecie.
Małe i średnie przedsiębiorstwa – siła napędowa polskiej gospodarki – stale szukają sposobów na optymalizację kosztów prowadzenia biznesu. Firmy doceniają dobrodziejstwo outsourcingu w zakresie usług księgowych czy informatycznych oraz decydują się na zatrudnianie pracowników sezonowych. Takie rozwiązania pozwalają oszczędzać czas i pieniądze, a przede wszystkim umożliwiają koncentrację na głównym przedmiocie działalności zamiast na procesach wspierających. Jednak, jak pokazują badania, większość małych firm nadal nie wykorzystuje potencjału jaki niosą ze sobą zakupy w Internecie.Niezależnie od trudności z jakimi borykają się małe i średnie przedsiębiorstwa (MiSP) – agresywna konkurencja ze strony znacznie większych firm, rozwiązania formalno-prawne czy polityka fiskalna państwa – właśnie tego typu przedsiębiorstw w Polsce stale przybywa. O sile tego sektora świadczy fakt, że każdego roku kreują one niemal 50% produktu krajowego brutto, zapewniając przy tym ponad połowę miejsc pracy w naszym kraju. Jednak aby osiągnąć tak imponujący wynik właściciele MiSP muszą myśleć o tym jak stale zwiększać przychody i minimalizować koszty.
Internet źródłem oszczędności?
Powszechnie przyjęło się, że Internet zapewnia najtańszy i najszybszy dostęp do informacji. To właśnie w sieci klienci bardzo często poszukują konkretnych produktów czy rozwiązań. Jak wynika z badań The Boston Consulting Group „Polska Internetowa” przeprowadzonych na zlecenie Google polscy przedsiębiorcy doskonale to rozumieją i chętnie zakładają konta pocztowe i własną stronę www, na której podają podstawowe informacje o firmie wraz z danymi kontaktowymi. Dotarcie do klienta za pośrednictwem strony internetowej jest nieporównywalnie tańsze niż kampanie reklamowe czy prowadzenie biura obsługi klienta – zwłaszcza kiedy oferowany przez nas asortyment czy usługa może swoim zasięgiem objąć całą Polskę. Oszczędności w prowadzeniu działalności należy szukać również w sklepach internetowych. Jak potwierdzają wyniki badań The Boston Consulting Group nawet po doliczeniu kosztów przesyłki klienci oszczędzają na zakupach online średnio 15 procent. O bezkonkurencyjności asortymentowej i cenowej oferty dostępnej w Internecie przekonali się już klienci indywidualni. Według danych Gemiusa aż 74% polskich internautów kupuje w sieci, a analizy Euromonitor International wykonanej dla dziennika Rzeczpospolita pokazują, że w 2010 roku Polacy wydali w sklepach internetowych 6,5 mld zł, czyli o ponad 16% więcej niż przed rokiem. Małe i średnie przedsiębiorstwa, podążając za tym trendem również przekonują się do e-sklepów. Jednak wciąż jedynie 12 procent polskich firm korzysta z zakupów w sieci, to znacznie mniej niż w krajach Europy Zachodniej.
„Zakupy online są proste i szybkie, a e-sklepy oferują nie tylko ogromny wybór produktów oraz możliwość ich dokładnego porównania, ale przede wszystkim niższe ceny – podkreśla Tomasz Grygieńć, współwłaściciel drogerii internetowej SuperKoszyk.pl. – Nieustannie szukamy sposobów, by zachęcić właścicieli małych firm do zakupów w Internecie. Koncentrujemy się na atrakcyjnych cenach i rozbudowanej ofercie, jakości świadczonych usług oraz szybkości i terminowości dostaw.
Dla kogo zakupy w sieci?
E-sklepy otwarte są 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu, co pozwala z każdego miejsca i o każdej porze sprawdzić i porównać ceny, przeczytać opinie innych internatów na temat danego produktu oraz podjąć w spokoju decyzję o ewentualnym zakupie. Jest to więc idealne rozwiązanie dla większości właścicieli małych firm, którzy zwykle cierpią na brak czasu oraz nadmiar obowiązków. W większości wirtualnych sklepów zamawiający ma możliwość wyboru preferowanej formy płatności, a zamówiony towar otrzyma w ciągu 24 godzin. Może liczyć również na premie i upusty zależne od wartości zakupów lub na bezpłatną dostawę.
„Zakupy online to sposób nie tylko na obniżenie kosztów, to przede wszystkim szansa na zyskanie czasu, który można poświęcić na przykład na zdobywanie nowych klientów - twierdzi Ewa Antosiewicz właścicielka biura rachunkowego NOVA w Warszawie. – Poza tym zawsze mogę przy okazji zrobić zakupy do domu, dzięki czemu zyskuję więcej czasu dla rodziny”. Kupuję w Internecie, bo nie mam czasu na dojazd do marketu czy stanie w kolejkach do kasy. Zwyczajnie robię sobie kawę, loguję się do sklepu, sprawdzam promocje i oferty specjalne, a potem w kilka minut wybieram to czego potrzebuję. Najczęściej płacę przelewem. Następnego dnia odbieram przesyłkę i fakturę VAT od kuriera. Szybko i prosto.” – podsumowała Aleksandra Zielińska, właścicielka sklepu z chemią gospodarczą w Jaworznie.
Zgodnie z przewidywaniami analityków w 2015 roku biznes prowadzony za pomocą lub
z wykorzystaniem Internetu ma osiągnąć wartość około 76 miliardów złotych. Już dziś obserwując rynek e-commerce z pełnym przekonaniem można stwierdzić, że znacząca część tej kwoty zostanie wygenerowana przez klientów instytucjonalnych głównie z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
***
Sklep internetowy SuperKoszyk.pl powstał w 2006 r., na bazie prawie 20-letniego doświadczenia jego twórców
w tradycyjnej sprzedaży i dystrybucji kosmetyków oraz środków czystości. W asortymencie sklepu, wśród 7000 produktów, znaleźć można wyselekcjonowane, najbardziej poszukiwane i najczęściej kupowane znane marki. Sklep realizuje zamówienia i dostarcza zakupy na terenie całej Polski.
W 2011 i 2010 roku SuperKoszyk.pl został uznany przez „Rzeczpospolitą” i Opineo.pl za najlepszy sklep internetowy
w kategorii „Artykuły dla dzieci” oraz nagrodzony prestiżową nagrodą – Złoty Laur Konsumenta 2010. Rok wcześniej otrzymał brązowe godło Forum Jakości Quality International w kategorii „QI Services – usługi najwyższej jakości”. Ponadto SuperKoszyk.pl według rankingu „Polskie sklepy internetowe – Raport Okazje.info i OPiNEO.pl – grudzień 2009” jest najwyżej ocenianym sklepem internetowym w kategoriach: „Zdrowie i uroda” oraz „Sklepy specjalistyczne”. Potwierdzeniem wysokiej wiarygodności sklepu jest również ponad 25.000 pozytywnych opinii wydanych przez internautów.
Link do strony artykułu: https://czta.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/maly-przedsiebiorca-w-sieci